Vakantie! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Thalia Santing - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Thalia Santing - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Door: Thalia

Blijf op de hoogte en volg Thalia

18 December 2013 | Aruba, Oranjestad

Bon noche!

Wauw wat vliegt de tijd! We zitten alweer op de helft. Gaat véél te snel want willen nog veel te veel doen hier.. Waar te beginnen met vertellen? Ik zag dat het laatste verslag 9 oktober was dus heb ik twee maanden in te halen..
Om maar ergens te beginnen: het laatste bezoek was van Celina en Joost. Erg gezellig gehad en leuk om ze weer te zien natuurlijk. En leuk nieuws want ze gaan trouwen! Hoe romantisch om op Aruba gevraagd te worden. Hint hint Redmar.... Haha nee hoor. Verder hebben we aan gezinsuitbreiding gedaan. Nee niet schrikken, ik ben niet zwanger, het is maar een puppy! Het arme beestje werd naar het afmaakhok gebracht en konden hem niet laten liggen. Heel klein en mager. De eerste dagen heeft hij alleen maar geslapen en brokje voor brokje gegeten. Maar even naar de dierenarts geweest en bleek dat ie erg ziek was. Toen we hem kregen zat hij onder de teken, echt iets van 100, zo niet meer. Daar heeft hij tekenziekte van gekregen, wat ook inhoudt bloedarmoede, vandaar dat hij zo moe was dus. Daarnaast had hij ook last van schurft, veel kale plekken en enorme jeuk. Na een week van prikjes leek hij al een stuk beter, en inmiddels gaat het helemaal goed met hem. Erg lief beestje en leuk om te zien hoe het steeds beter gaat. Zijn vacht is ook helemaal mooi dus hij begint er zowaar leuk uit te zien haha. Alleen toen we op vakantie waren heeft hij nog een terugval gehad toen hij op zijn logeeradresje was, waarschijnlijk combinatie van stress en daardoor minder weerstand. Maar hij is weer helemaal de oude. Was de bedoeling dat hij na een paar weken weg zou gaan maar we zijn toch stiekem wel aan hem gehecht, en ach we wilden altijd al een hondje. Waarom niet een aandenken van Aruba dus. We twijfelen nog wel of we hem meenemen naar Nederland maar het gaat aardig makkelijk dus denk het wel. Oja en hij luistert naar de geweldige naam Joepie (dankzij Redmar).
Verder werk ik ondertussen bij Animal Shelter Aruba. Erg leuk en dankbaar werk. Als je weer een pupje gered ziet worden uit het afmaakhok maakt dat je best blij. En tsja het werk bestaat ook uit poep opruimen, dat hoort er nou eenmaal bij.. Soms wel de neiging om alle arme beestjes mee naar huis te nemen maar dat kan nu eenmaal niet.
Onze vakantie zit er helaas weer op! Wel geweldig genoten van de twee weken. Eerst naar Orlando gevlogen en daar in een hotel gezeten tussen Disneyworld en Universal Studios in, ideaal. De eerste twee dagen naar Disneyword geweest, daar kwam toch even een persoonlijke droom van mij uit. Echt heel leuk, alles in kerstsfeer. De eerste dag wel gelijk een dik vest gekocht want het was daar 'maar' 15 graden, brr.. Jullie zouden er blij mee zijn maar wij hadden het gewoon koud haha. Oh oh wat verwend. De eerste dag was in The Magic Kingdom, vergelijkbaar met Disneyland Parijs, en de tweede dag zijn we naar Epcot geweest. Een soort van futuristische wereld met leuke attracties. De twee dagen daarna zijn we naar Universal Studios geweest, wat ook uit twee parken bestaat. Nou de attracties daar waren he-le-maal geweldig. Dan zijn we in Nederland al trots op 4-D films maar daar zijn de meeste attracties gewoon in 4-D. Rollercoasters en alles. Moeilijk uit te leggen maar erg gaaf. En in Universal Studios zit ook The Wizarding World of Harry Potter. Leeeeuk haha. Samen boterbiertjes gedronken in de Drie Bezemstelen, wie kan dat nou zeggen (oké nu klink ik een beetje als een nerd..) Zweinstein is er ook nagemaakt, compleet met pratende schilderijen en al, leuke sfeer.
Na de pretparken zijn we met de huurauto van Orlando naar Miami gereden. Deden we ongeveer 3,5 uur over. Was ook leuk om zelf door Amerika te rijden, en ging aardig makkelijk. In Miami nog twee dagen gewinkeld, ook wel een verademing na Oranjestad. Eindelijk dus weer leuke kleren kunnen kopen (ja ja ook belangrijk). Daar op cruiseschip The Norwegian Pearl gestapt voor acht dagen. Nou je weet niet wat je meemaakt. Enorm lekker eten de hele dag door, en elke minuut van de dag wel ergens entertainment. De eerste dag lekker op het zonnedek gelegen en uit kunnen rusten van de pretparken en het winkelen. De tweede dag kwamen we al aan op de Bahama's. En dit klinkt wel heel verwend maar de Bahama's vielen ons behoorlijk tegen.. Misschien waren we wel bij een verkeerd deel, het is natuurlijk erg groot, maar het was gewoon een lelijk strand haha. De vierde dag kwamen we aan op Jamaica, wat wel weer super mooi was. Daar de watervallen bij Ocho Rios beklommen. De mensen waren daar alleen wel een beetje vervelend. Drie keer 'ja mannn' is leuk maar de hele dag door is minder. En veel vragen om geld, terwijl we al een aardige fooi hadden gegeven, was blijkbaar nog steeds niet goed. En dan kom je langs een aantal kraampjes, waar ze vragen of we komen winkelen, dan zeg je netjes: nee dankjewel, vandaag niet, en vervolgens krijg je naar je hoofd of je je soms te goed voelt om wat van hun te kopen. Juist. Maargoed het eiland maakt alles goed. De vijfde dag was op Grand Cayman. Daar een excursie gedaan naar Stingray City, oftewel pijlstaartrog stad. Dat was een zandplaat middenin zee waar je met de roggen kan snorkelen. Dat was wel even slikken want die beesten zijn dus echt enorm in het echt en ze zwemmen overal om je heen en tegen je aan. Maar wel een mooie ervaring natuurlijk. Daarna nog een stukje over zee gevaren met de boot en ergens gesnorkeld. Zulk helder en blauw water hebben we echt nog nooit gezien.. De zesde dag; Mexico! Daar met een excursie naar het eco park Xcaret gegaan. En ook dat, ja het begint saai te worden, was echt super. Hele mooie natuur, compleet met ondergrondse rivieren waar je in kon zwemmen (wel een beetje koud overigens haha). Om in die rivieren te zwemmen geef je wel je tas af zodat je die aan het eind van de rivier weer bij je hebt. En ja hoor, 40 dollar uit de tas.. Nou waren we allang blij dat de camera's en paspoorten er nog in zaten, en we kwamen er pas op de terugweg achter, dus maar lekker laten zitten. Nog wel even in de stress gezeten. We hadden precies berekend dat we nog 1 rivier konden doen aan het eind, komen we bij het eind, precies op tijd, is onze tas kwijt. Over een halfuur zouden ze hem wel hebben. Ja, en over een halfuur is onze bus weg @$#%^*... Dus ik, in bikini want we hadden onze handdoeken dus ook niet, maar richting de bus om te overleggen. We hadden op de heenweg te horen gekregen dat we absoluut niet te laat mochten komen dus het was lekker stressen. Nou daar loop je dan in bikini, helemáál niet ongemakkelijk natuurlijk. Kom je eindelijk bij de ingang, kan je de bus niet vinden, nog meer stress.. Gelukkig kwam een lieve Canadese vrouw me halen om me de bus te wijzen. Verhaal uitgelegd en meneer de gids wilde uiteraard wel wachten. Pfieuw weer een zorg minder. Anders hadden we met de taxi moeten gaan en daar schijn je nogal opgelicht te worden. Bovendien hadden we nog maar 50 Mexicaanse pesos op zak (zo'n € 3,-) en zou de enige watertaxi naar de Pearl weggaan. De laatste dag op de cruise konden we weer lekker uitrusten. Na acht dagen weer aangekomen in Miami. Daar nog de laatste excursie gedaan: naar The Everglades! Ook weer erg mooi, met zo'n bootje door het natuurgebied heen. Een stuk of vijf alligators gezien. Brr toch best eng en groot (3 meter) zo dichtbij de boot. Maar hartstikke leuk natuurlijk. Daarna nog de laatste dag in Miami, lekker gewinkeld etc.. En toen alweer teruggevlogen naar Aruba. Heel raar om daar weer thuis te komen, je hebt na zo'n vakantie het idee dat je weer teruggaat naar Nederland. Vakantie wel veel te snel gegaan maar wel erg leuk gehad natuurlijk. En ach, Aruba is ook niet zo vervelend hoor hihi.
Het hele eiland is nu in kerstsfeer. Heel apart als het zo warm is. Ze hebben hier ook een wedstrijd van de mooist versierde rotonde, nou als je het kon zien is het meer een wedstrijd voor de lelijkst versierde rotonde, en de keuze is dan heel moeilijk kan ik je vertellen. Er staan ook al oliebollenkramen etc haha, ziet er heel misplaatst uit naast de palmbomen. Verder genieten we hier nog volop, veel naar het strand, vaak in het weekend uit en veel uit eten, erg gezellig allemaal. Redmar heeft nog vijf dagen moeten werken en heeft nu ook weer vakantie voor drie weken. Ja wij hebben het niet makkelijk hier.. Maandag komen zijn ouders dus kunnen we weer voor reisleiders spelen, gezellig! Met kerst één dagje uit eten op het strand en de andere dag zelf uitgebreid koken. We hebben nog even gekeken naar een kerstboom en spullen maar konden nog niet zoveel leuks vinden. Misschien flikkeren we nog wel een palmboompje vol met lichtjes voor het kerstgevoel :-) Er zijn wel pakketjes onderweg van mams en oma met wat kerstspullen dus daar ben ik wel benieuwd naar!! Ik heb nog gevraagd of Redmar wat wil vertellen maar die is veel te druk met xboxen, tsja daar brengt Aruba helaas geen verandering in.. Voor nu wens ik iedereen een bon pasku i un feliz aña nobo; oftewel: fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!

Liefs van ons en een lebber van Joepie.

Nieuwste foto's komen op http://www.mijnalbum.nl/Album=TABPII6J

• 18 December 2013 - 19:48

Hilly:

Geweldige foto's en dito vakantieverslag! We hebben er zin in om jullie maandag weer in levende lijve te zien en ik ben echt superbenieuwd naar Joepie, maar ja, ik ben de hondenliefhebber van ons tweeen. Mijn lieve man vindt ze altijd stinken... dus daarom komt er aan de Slaperdijkstraat geen hond(-je). De kinderen op school vinden het altijd heel, heeeel erg zielig voor mij. Volgende week kletsen we lekker verder en deze keer kan ik dus zeggen: tot maandag de 23e!

Dikke knuffel, Hilly&Ben.

• 16 Maart 2014 - 20:11

Jeanette:

Hoi Thaal en Red,

Het is al wel weer lang geleden hoor dat je een verslag hebt geschreven. Voor jullie wordt Aruba misschien al vrij normaal maar voor ons blijft het heel bijzonder. Er zijn vast veel mensen benieuwd naar de belevenissen van de laatste tijd. Inmiddels breekt jullie laatste periode al aan op t eiland. Wat zal het vreemd zijn straks om het prachtige eiland te verlaten en weer terug te keren naar het koude kikkerlandje.
    Maar ik ben er blij mee hoor!