Teken van leven - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Thalia Santing - WaarBenJij.nu Teken van leven - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Thalia Santing - WaarBenJij.nu

Teken van leven

Door: Thalia

Blijf op de hoogte en volg Thalia

09 Oktober 2013 | Aruba, Oranjestad

Ik werd erop gewezen dat ik al té lang geen verslag meer had geschreven, dus bij deze; mijn excuses! De tijd vliegt hier ook echt voorbij, we zijn alweer begonnen aan onze vijfde maand hier. Voor je het weet zitten we weer in het vliegtuig terug, en dat terwijl we nog zoveel willen doen. Maarrr goed nieuws: de reis is inmiddels geboekt, dus eind november vertrekken we richting Amerika voor twee weken!
Eind augustus kwamen mijn ouders langs voor drie weken. Wat was het ontzettend leuk om ze weer te zien en ze rond te leiden op het eiland. Heel veel gezien en gedaan samen. Ook dingen bezocht die wij zelf nog niet eens hadden gezien: Butterfly Farm, Animal Garden en Alto Vista Chapel. Natuurlijk ook Arikok (natuurpark) laten zien met een gehuurde jeep. Redmar was er de eerste anderhalve week niet bij, die moest zo nodig op Hurricane Exercise haha. Maar in die drie weken dat hij daar was heeft hij toch mooi St. Maarten, Saba en St. Eustatius kunnen zien. Alleen nog Bonaire en dan heeft hij alle Nederlandse eilanden bezocht.
Maar ik mag niet klagen, want we zijn al een weekendje weg geweest. Samen met mijn ouders zijn we met zijn vieren naar Curaçao gevlogen voor drie dagen. Leuk om te zien dat er toch wel veel verschillen zijn tussen Aruba en Curaçao. Zo is Curaçao een stuk groener en groter. Ben echter achteraf wel blij dat Redmar op Aruba werd geplaatst in plaats van Curaçao; toch een stuk rustiger en minder criminaliteit. Ook weer een heleboel gezien in die paar dagen. Uiteraard naar Willemstad geweest, super leuk met al die gekleurde gevels. Daar naar een museum over slavernij geweest en ’s middags lekker wezen winkelen. En de tweede dag was het zover, een lang gekoesterde droom kwam uit: zwemmen met dolfijnen! Een verjaardagscadeau van mijn ouders. Tja daar lagen we dan (ik en mijn moeder) in het water met die grote beesten om je heen zwemmend… In het begin best wel spannend, maar echt heel gaaf om eens mee te maken. Leukste was nog het vrije zwemmen met de dolfijnen. Bijzonder om te doen en het halfuurtje vloog dan ook voorbij. Aansluitend nog even in het Sea Aquarium rondgekeken. Ik bedenk me nu dat ik nog niks over het hotel heb gezegd. We kwamen aan, en wisten wel dat het een luxe hotel was, maar hallo hé wat een kamers, en dan vooral in de zin van groot! Maar terug naar het verslag van dag twee. ’s Middags nog even lekker aan het privéstrand van het hotel gelegen en gezwommen en ’s avonds uit eten geweest. De restaurants waarbij je gewoon met je voetjes in het zand zit vervelen ons nog niet, heerlijk! De laatste dag met de huurauto een hele rondrit gemaakt. Onder andere een plas gezien met wilde flamingo’s, een voormalige slavenplantage en een paar mooie baaien. Nog een mooie plek gezien om van een rots in het water te springen (voor de liefhebbers: playa forti), maar helaas, we moesten diezelfde dag terugvliegen dus anders voel je je ook zo’n gezouten pinda in het vliegtuig.. Maar wel een super leuk weekendje gehad (mams en paps bedankt!).
En toen braken de laatste dagen alweer aan voor mijn ouders. Nog veel van het strand en de zee genoten, de onderwaterwereld van Aruba beviel ook goed. Een murene tegenkomen begint al normaal te worden, hoewel ik nog steeds gepaste afstand blijf houden hihi. Hopelijk krijg ik er nog één op foto. Wat ze hier ook hebben zijn een soort van duizendpoten in het water, bleh vieze dingen. Ook al op het land een duizendpoot gezien, pfoe wat een grote dingen zijn dat. Tijdens de voorlichting bij defensie kregen we wel te horen dat die dingen giftig zijn en dat je er goed ziek van kan worden. Niet te dichtbij komen dus. Hetzelfde geldt voor bepaalde padden die ze hier hebben (schijnen heel groot te zijn, godzijdank nog niet gezien), schorpioenen en ratelslangen. Een boa constrictor hebben we hier al wel gezien, alleen was hij wel dood, dus ik weet niet of dat wel telt.
Na nog even van hun vakantie genoten te hebben, en na een afsluitend etentje bij Barefoot (uiteraard), zaten de drie weken er weer op. Toch weer niet droog kunnen houden tijdens het afscheid op Airport Reina Beatrix haha, het blijft vervelend dat afscheid nemen. Maarr we zijn niet lang 'alleen' gebleven want morgenmiddag is het alweer tijd voor het volgende bezoek. Om 16:30 landen mijn grote zus Celina en Joost en hebben we weer gezellig drie weken mensen in huis.
Nou vragen jullie je natuurlijk af of we tussen de bezoeken door niets hebben gedaan? Nou dat wel, alleen het wordt zo saai om steeds te vertellen dat we naar het strand gaan, cocktails (Thalia) en Balashi’s (Redmar) drinken, lekker uit eten gaan en gezellig gaan poolen of een filmpje kijken in de bios. Jaaa het leven in de Carribean is lang zo slecht nog niet. Hoewel ik wel af en toe loop te schelden op de Arubanen die hun rijbewijs bij een pakje boter krijgen, op de lange rijen bij bedrijven en overheidsinstanties omdat ze allemaal zo snel werken ahum en de slechte wegen, hebben we toch niks te klagen hier. Zeker als we even het weer bekijken in Nederland en je je vervolgens lekker omdraait op je strandbedje kan je er toch wel goed van genieten. Qua werk zoeken gaat het nog moeizaam, in de juridische wereld is er op dit moment niet zoveel te vinden. Dus nog even proberen en anders ga ik lekker vrijwilligerswerk doen, help ik de maatschappij ook nog eens een handje. Zo dit was mijn pleidooi wel weer hihi. En als jullie dan toch helemaal de moeite hebben genomen om tot hier te lezen kunnen jullie ook nog wel even een reactie plaatsen, zo horen wij ook nog eens wat :-)! Voor nu maar weer ayó en de groeten vanuit het verre Aruba.

Liefs ons.

Nieuwste foto’s: http://www.mijnalbum.nl/Album=HTBWRI6L

  • 09 Oktober 2013 - 07:25

    Celina:

    Tot zo! haha

  • 09 Oktober 2013 - 08:13

    Jiska:

    Wat leuk om weer wat te lezen,u heel veel plezier met joost en celina, naar dat komt vast goed. Geniet!

    Xxjiska

  • 09 Oktober 2013 - 10:29

    Kylie:

    Beetje jaloers maar!
    Heel veel plezier met Celina en Joost.
    X

  • 09 Oktober 2013 - 17:41

    Karin:

    Leuk om te lezen dat het jullie nog steeds goed gaat daar onder die warme zon. Veel plezier de komende weken met cel en joost. Smeer ze maar goed in met factor 50 of hoger.....dqn worden ze niet zo bruin

  • 09 Oktober 2013 - 17:43

    Jeanette:

    Nu ik dit weer lees wil ik terug.......

  • 09 Oktober 2013 - 20:44

    Fahim:

    Weer een leuk verhaal om te lezen. Zon en strand klinkt egt goed nu het hier zo slecht is;0 veel plezier komende weken

  • 09 Oktober 2013 - 22:28

    Hetty:

    hee leuk hoor om de verhalen/belevenissen van jullie te lezen.....

  • 13 Oktober 2013 - 10:12

    Hilly:

    Hallo Thalia&Redmar,

    Wat een leuk verslag heb jij (Thalia, neem ik aan...) weer geschreven! En wat een goed idee om je straks op vrijwilligerswerk te gaan storten, volgens mij kunnen dierenpensions e.d. altijd mensen gebruiken. Veel plezier komende weken met Celina&Joost,

    Knuffel, Hilly&Ben.


  • 20 Oktober 2013 - 19:50

    Harma:

    Wat klinkt dit super leuk! En ook erg jaloersmakend ;) Geniet ervan!

    liefs Harma

  • 30 Oktober 2013 - 21:56

    Maartje:

    Hoi Thalia,

    Wat leuk om jouw reisverslagen te lezen. Misschien een beetje vreemd dat ik reageer, maar dit doe ik omdat mijn vriend en ik waarschijnlijk ook naar Aruba gaan emigreren. Zoals het er uitziet gaan wij over vier maanden verhuizen. Heel spannend. Dus ik dacht misschien is het leuk om gegevens uit te wisselen en mag ik jou wat vragen stellen. Veel plezier iig nog!

    groetjes

  • 04 November 2013 - 16:04

    Thalia:

    Hee Maartje,

    Wat leuk dat jullie die beslissing hebben genomen! Tuurlijk, misschien het makkelijkst als je me even opzoekt en toevoegt op facebook want als ik hier mijn gegevens neerzet zijn ze openbaar voor iedereen ;-)

    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Aruba.

Voor een jaar wonen en werken op Aruba.

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2014

Laatste bezoek, laatste weken..

19 Maart 2014

Nog maar 2,5 maand te gaan..

18 December 2013

Vakantie!

09 Oktober 2013

Teken van leven

12 Augustus 2013

Bida ta Dushi!
Thalia

Actief sinds 12 Mei 2013
Verslag gelezen: 1106
Totaal aantal bezoekers 20986

Voorgaande reizen:

30 Mei 2013 - 05 Juni 2014

Aruba.

Landen bezocht: