Nog maar 2,5 maand te gaan.. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Thalia Santing - WaarBenJij.nu Nog maar 2,5 maand te gaan.. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Thalia Santing - WaarBenJij.nu

Nog maar 2,5 maand te gaan..

Blijf op de hoogte en volg Thalia

19 Maart 2014 | Aruba, Oranjestad

Bon dia!

Voor degenen die geen Facebook hebben en niet met mij Skypen: we leven nog steeds hoor!! Mijn excuses dat het zo lang heeft geduurd. Kreeg zelfs al een hatelijke reactie op mijn vorige blog van mijn moeder, en dan ben je al 23... (grapje mams). Oké ik moet dus in mijn geheugen terug naar 18 december, mijn laatste blog.. Vergeef me als ik dingen vergeet!
In december had Redmar twee weken winterverlof en hebben we bezoek gekregen van zijn ouders, gezellig! Wel heel apart om je kerst en oud&nieuw hier te vieren.. Eerste kerstdag hebben we (uiteraard) gevierd bij Barefoot, lekker op het strand van je kerstdiner genieten, moet ik nog meer zeggen? Tweede kerstdag hebben we zelf uitgebreid gekookt, hoewel het kerstgevoel er toch nooit helemaal is gekomen. Maar wat wil je als je in je korte broek kerst kan vieren. Oud&nieuw hebben we, zoals het hoort, gevierd op het strand. Gezellig met een BBQ en om 12 uur genieten van het mooie vuurwerk. Toch wel leuk om dat eens in je leven mee te maken. Verder zijn we veel naar het strand geweest en, zoals bij elk bezoek, een dagje met de jeep Arikok in.
Ik heb het gevoel dat ik lijd aan dementie want ik zit nu heel hard na te denken wat ik verder nog kan vertellen.. Nou ja dan maar weer verder met het volgende bezoek.. 5 februari kwamen mijn moeder en tante aan voor ruim twee weken vakantie. Nou kwam dit echt perfect uit aangezien Redmar twee weken op oefening naar Amerika was. Heb dus maar een paar dagen alleen gezeten en ze hebben Redmar ook nog bijna een week kunnen zien. Eigenlijk zijn we bijna elke dag wel op pad geweest. Natuurlijk wel gecombineerd met het strand want het kan niet zo zijn dat je niet relaxed terug komt uit Aruba.. Redmar heeft zich ook wel goed vermaakt in Amerika, op OVG-training, Operatie Verstedelijkt Gebied (ik hoop dat ik het goed zeg...) Anyway, voor de mensen die geïnteresseerd zijn naar deze training zou ik Redmar maar vragen want ik vrees dat ik er te weinig vanaf weet haha. Hij is ook nog een weekendje naar Washington geweest, dus dat kan weer afgevinkt worden op zijn to do lijstje. Eén nadeel, hij mist wel de grote feesten op het eiland. In februari was hier namelijk het Flip Flop Festival, een feest op het strand met DJ's etc, erg gezellig.
Maar gelukkig heeft hij één feest niet gemist: carnaval! Dat is toch wel een aardige happening hier. En dan hebben we het niet over mensen die verkleed gaan als piraat of roodkapje en slechte apres-ski muziek, nee dan hebben we het over Caribische muziek en een heleboel mooie kostuums met glitters en al. Als jullie er een beetje een idee van willen krijgen: er staan filmpjes op Youtube. Van tevoren zijn er al een paar parades, en op de grote dag zelf (2 maart) was het pas echt feest. Natuurlijk hebben we dan wel weer geluk met defensie die de dag goed verzorgd. Een afgezet deel alleen voor defensie, met eet- en drinktentjes, helemaal goed. Erg leuk dus, hoewel je het na een paar uur wel gezien hebt hoor.. Steeds dezelfde muziek en dezelfde kostuums alleen dan in een andere kleur.
Verder ben ik nog steeds aan het werk bij Aruba Animal Shelter. Nog steeds super leuk werk. Ben ook begonnen met zo af en toe een pup op te vangen voor een paar weken thuis, en ondertussen toch al 3 pupjes kunnen redden. Op dit moment nog een kitten van een paar weken in huis, ook wel eens leuk voor de verandering haha. En met Joepie gaat het nog steeds goed, hoewel hij wel vaak ergens last van heeft. De schurft komt bv weer terug en dan moet hij weer zes weken lang elke week een prikje halen. Maar verder gaat het eigenlijk prima, ben wel benieuwd hoe hij het straks in Nederland gaat vinden. Gelukkig heeft hij al wel een beetje kunnen wennen aan mijn moeder dus misschien gaat het dan beter dan wanneer hij bij onbekenden terecht zou komen.
Wij zijn op het moment bezig om de terugreis te regelen. Willen in ieder geval door Zuid-Amerika terug, de vraag is alleen nog hoe lang en waar. Dat hangt namelijk ook nog een beetje af van iets anders wat we in Nederland aan het regelen zijn: een huis! Het liefst zouden we gelijk een koopwoning willen, nieuwbouw in Stadshagen, alleen we moeten nog even kijken of dat (financieel) allemaal gaat lukken. Het zou in ieder geval erg mooi zijn.
De tijd gaat ook echt zooo vreselijk snel.. We hebben nog maar 2,5 maand hier, 5 juni gaan we weer terug (althans, terugreizen). We hebben nog wel gedacht aan bijtekenen, maar dan zouden we ook weer moeten verhuizen, en misschien heb je het op een gegeven moment wel gezien. Zo sluiten we Aruba in ieder geval met een goed gevoel af. En natuurlijk hebben we ook super veel zin om iedereen weer te zien (en hopelijk is dat wederzijds haha). We hebben er gelukkig dus totaal geen spijt van gehad dat we deze kant zijn opgegaan. Voor nu gaan we nog maar even flink genieten, ik zal nog wel een update doen binnenkort (deze keer iets sneller, anders maak ik mijn volgende reisverslag vanuit Nederland..) We hebben dan ook hopelijk ons duikbrevet, nu ik het hier heb neergezet, moeten we wel. Voor nu ayó en tot snel maar weer!

  • 19 Maart 2014 - 19:05

    Jeanette:

    Hoi Thalia en Redmar,

    Haha, het was niet hatelijk bedoeld hoor. Maar wat voor jullie af en toe gewoon wordt blijft voor ons bijzonder. En hoewel we veel appen en skypen vind ik het altijd leuk om te lezen hoe jullie dingen beleven.

    Ik kijk in elk geval uit naar jullie terugkomst... (hoewel ik dat fantastische vakantieadres ook wel zal missen).

  • 01 April 2014 - 21:18

    Herma:

    Klinkt weer helemaal leuk. Wel jammer dat wij dat carnaval nu net gemist hebben. Ook hier vliegt de tijd en ik moet nodig opnieuw bruin worden. Gelukkig zien we nu hier de zon ook wat vaker. Maar niet zo als op Aruba hoor, dus geniet nog even volop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Aruba.

Voor een jaar wonen en werken op Aruba.

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2014

Laatste bezoek, laatste weken..

19 Maart 2014

Nog maar 2,5 maand te gaan..

18 December 2013

Vakantie!

09 Oktober 2013

Teken van leven

12 Augustus 2013

Bida ta Dushi!
Thalia

Actief sinds 12 Mei 2013
Verslag gelezen: 835
Totaal aantal bezoekers 20970

Voorgaande reizen:

30 Mei 2013 - 05 Juni 2014

Aruba.

Landen bezocht: